2014 ün En İyi Antivirüs Programları

22
5.590 görüntülenme

Her ne kadar çoğu insan antivirüs programlarına virüs programı dese de aslında yanlış bir tabir kullanmaktadırlar. Virüsler zaten program olduklarından virüs programı kimse aramak istemez.

Yani bilgisayarlarına musallat olan bu virüslerden kurtulmak için antivirüs programlarına ihtiyacımız var, virüs programlarına değil.Dolayısıyla en iyi virüs programı tabiri de bu nedenle yanlıştır. Doğrusu en iyi antivirüs programıdır.

Antivirüs programlarının bir çoğunu kullanmış biri olarak, Türkiye’deki kullanıcıların bir antivirüsten neler beklediğini de en iyi bilenlerden biriyim. Daha önceki meslek hayatımda bilgi işlem sektöründe, kullanıcılar en çok performans ve güven konusunda tatmin olmak isterler. Yani güvende olacaklarından emin olduklarında performansı 2. plana bile atabilirler. Her neyse konumuza başlayalım.

2015 in en iyi antivirüs programlarına da buradan ulaşabilirsiniz.

2014 ün En İyi Antivirüs Programları
2014 ün En İyi Antivirüs Programları

Genelde yazılım incelemeleri tarafsız olmaz ve bir sponsor ya da reklam karşılığında bazı antivirüs yazılımları ön plana çıkarılmaya çalışılır. Ancak yazımda tamamen kendi ve tarafsız görüşlerime yer verdim.

Bu sene denediğim ve hakkındaki düşüncelerimi yazacağım 2014 ün En İyi Antivirüs Programları şöyle.

8. Avast! AntiVirus : Oldum olası zor durumlar dışında kullanmaktan hiç haz almadığım bir antivirüs yazılımı. USB bellek virüslerine karşı kendisi oldukça ilgisiz. Tarama hızı bana göre iyi değil ve kimi zaman virüs içermese de kötü yazılım gibi davranabiliyor. Yıllık üvretsiz olarak bir form doldurmanız karşılığında (mailinize sürekli reklam mailleri gelebilir bu nedenle) programı ücretsiz olarak sunabiliyor.

Avast
Avast

Resmi Web Sitesi

7.G Data AntiVirus : Bilişim fuarında ücretsiz olarak dağıtılmıştı. Ben de merak ettiğimden denemek istedim. İşin açıkçası antivirüs program ara yüzü insana güven vermiyor. Oldukça hafif yani sisteme pek yük bindirmeyen bir yazılım olarak görünse de işini iyi yapan bir yazılım görüntüsü vermedi bana. Arayüzün aşırı basit olması, önemli bölümlerin dikkat çekecek ölçüde kullanıcıya gösterilmemesi gibi nedenler böyle düşünmeme sebep oldu.

GData
GData

Türkiye Resmi Web Sitesi

6.AVG AntiVirus : Avast ın bir başka versiyonu diyebiliriz. Arayüzü farklı olsa da virüs tespit etmede ve temizlemede çok başarılı sayılmaz. Zaten daha sonra kurduğum antivirüsler bu yazılımın yakalayamadığı onlarca zararlı yazılım tespit etti. Dolayısıyla çok da güvenilemeyecek bir yazılım kendisi.

AVG
AVG

Resmi Web Sitesi

5.F-Secure AntiVirus : En eski dostlarımdan F-Prot tan sonra kullanmak için tereddüt ettiğim antivirüs yazılımı. Çünkü F-Prot bazı virüslü dosyaları temizlerken kullanılamaz hale getiriyordu. Neyse aklımda soru işaretleriyle programı kurdum ama korktuğum başıma gelmedi. F-Secure programı kendini günümüze adapte etmiş. Sahte web sitelerine karşı korumada yetersiz ama sistemi çok fazla yormadan çalışıyor.

F-Secure
F-Secure

Resmi Web Sitesi

4.Norton AntiVirus : Antivirüs dünyasının babasıdır kendisi. Ama daha önceki yıllarda çıkardığı sürümlerindeki bilgisayarı kağnı haline getirmesi sebebiyle kullanıcılar uzaklaşmıştı. 2 ay önce yeniden test etme şansım oldu. Artık sistemi sömürmüyor eskisi gibi ama disk taraması yıllar sürecek gibi hissettiriyor.

Norton
Norton

Türkiye Resmi Web Sitesi

3.Kaspersky AntiVirus : Geçtiğimiz son 2-3 yıla kadar favorimdi. Ama ücretleme konusunda biraz abarttı. Yani antivirüsler içinde en fazla ücret talep eden yazılım firması oldu. oldukça başarılı bir antivirüs olmasına rağmen fiyatı kullanıcıları kendisinden uzaklaştırdı.

Kaspersky
Kaspersky

Resmi Web Sitesi

2.Eset Smart Security AntiVirus : Sistemi yormadan çalışan, oldukça hafif ve hızlı aynı zamanda da her zaman tetikte bir antivirüs yazılımı kendisi. Yıllarca bilgisayarımı korudu sağolsun. Antivirüs programları arasında en çok tercih edilen yazılımlardan. Oldukça başarılı ancak az sonra okuyacağınız antivirüs yazılımına göre virüs yakalama ve temizleme skorlarında biraz geride.

Eset Smart Security
Eset Smart Security

Resmi Web Sitesi

1.Bit Defender AntiVirus : Bit defender programı için ise söylenenler azmış diyorum. Çünkü yüklemeden önce 2014 ün en iyi antivirüslerinden şeklinde lanse ediliyordu. Nedense reklamı yapılan şeylere karşı antipatim var ama deneyince gördüm ki gerçekten 1.liği hak ediyormuş. Kullanıcı arayüzünün basit olması, ücretinin diğerlerine göre makul olması ve sistemi kasmaması en iyi artılarından. Ancak benim web siteme giriş yaparken Bit defender ın neden sitemle ilgili uyarı verdiğini çözemedim. Kara listeye almış beni, olsun yiğidi öldür hakkını ver.

Bitdefender
Bitdefender

Resmi Web Sitesi

Kısacası şu anda bir antivirüs seçecekseniz en başta Bit Defender, olmadı Eset Smart Security öneriyorum.

22 YORUMLAR

  1. Bencede en iyisi Bit Defender ama sırf Bluestacks’ı çalıştırmadığı için silmek zorunda kaldım. İnternetten çok aradım ama hiç bi çözüm bulamadım devre dışı bıraksan bile gene hata veriyor sadece kaldırırsan çalışıyor …

  2. Norton 1. Sirada 2. Mcafee suan intel tarafindan alindi ve kalitesi olabildigince artti 3. Kaspersky ama pahali cok pahali nortona guveniyorum 2008 den beri beni hiç kuskuya düşürmedi avast ve eset berbat otesi 2013 yilinda lisanli Norton alamadigim için bunlari kullandim 1 ay eset 2 ay avast sağolsun lar win/32salityA.T yi hem bilgisayara soktular hem farketmediler beni kurtaran o sira ucretsiz comodo av oldu tam koruma kolay ara yüz kalite diyorsaniz Norton marka ovmekten nefret ederim ama Avtest yazın google amcaya sonuclara bakin saygilarla.

    • Bu islerle ugrasiyorum bursada ufak çaplı bir dukkanim var genel olarak kurumsal calisiyoruz yedek parca tamir program fln eset cok kullanici denedik buyuk bir hukuk bürosunda 1 sene sonunda bilgisayarlarda virüs benzeri sorunlardan dolayi problem yasadik mcafee denedik verim alamadik son olarak norton ve comodo arasinda kaldik nortonu sectik 1 terminal ana makinaya kurduk digerlerinede kurduk suan bir bucuk sene geçti uzerinden 2013 basinda kurmustuk bilgisayarlar saat gibi tavsiyem Norton kullanin farki kendiniz göreceksiniz

  3. Arkadaşlar ben avira free antivürüs kullanıyorum herkese öneririm. Ama söyle bir sıkıntım var . Bilgisayarı daha yeni aldım ve avira yükledim ilk taramamdan beri ”swapfile.sys” gibi bir şey buluyor fakat işlem yapamıyor ne yapmam lazım?

  4. Arkadaşlar öncelikle şunu söyleyim marka takıntısına girmeyin Comodo güvenlik duvarı ve Avira antivirüs her türlü işini görür benden söylemesi.
    o kadar övüldügü gibi program degil bitdefender inanın bana degil 2 lamer vürüslü cracki bulamadı gereksiz sistem kasıyor valla bak.
    lisans key lisi ayrı bi dert isterseniz bi deneyin benim dedigimii avast 2050 crack i bulamıyo daha zararlı olup olmadıgını bide avira ile el atın farkı anlarsınız…
    Nott sadece deneme amaçlı test amaçlı yapılmıştır!!! İşin içinde olan birisi olarak söylüyorm kardeşlerim para tuzagı kendi üretiyo vürüs buldm diyor o kadar basit ve aptalca bi oyunki ki yediriyorlarda insanlar atıyorum sildigi dosyayı bi kopyasını sisteme atıyo nick degiştirip olabilirmi böyle bişi ki hepsinden bahsediyorm sadece bit degil.!!!
    Bakın size en iyi korumanın örnegini veriym hiç kafanız agrımasın gereksiz para bayılmayın şu boktan firmalara ki düşünün sırf biraz daha fazla para kazana bilmek için olmayan bişi bulduk diyip sizi paronayaklaştırıyorlarki programı övün vs vs bi sürü saçma sapan tuzak işte… en kapsamlı % 100 e en yakın konuma yöntemini anlatıym ki başta söyliym % 100 yok % 99 var 🙂 kurcan kardeşim hepsinden önce bi combofix combo cekcek elemanlara :)) kaldırcan işte sistem dosyalarını onarcan felan sonra vercen yetkiyi comodo firewalla oldumu şimdi sana saglam bi alt yapı temeli attık şimdi
    2. Malwarebytes Anti-Malware comodo ve malwere güncellemeleri yap sistemi yeniden başlat bekle. taratmoysn hiç birini 3 IObit-Malware-Figher kur bekle en son avira kur verdigim sıradan başla taratmaya comodo güvenlik duvarından başla işte bi tanısın programları ati malware geç onla el at sisteme kardeşim ne gerek var combo cetik zaten falan diye deme öyle deme sakın deme!!! yapp dedigimi sonra malwere kaldır IObit inki kalsın ama o hep durcak sonra bi avira ile el at sisteme sonra avirayıda kaldır sadece comodo ve ıobit malware kalcak kardeşm bide clener oh missss unutma ve booom görüp görcegin en temiz sistem al sana bu dediklerimi harfien yaparsanz ne kasma olur pcde en ufak kasma olmaz ki kafanız da rahat eder başınızada iş almazsınız bu kadar basitir aslında korunma. şimdi anlatıgım ömür boyu sistem koruması gerek yok virüs programına bunu unutmayın sisteminize sadece içercen girerler ki içeriyi temizlediniz ve kale gibi bi savunmanız var ne gerek var virüs programının kurulu olmasına gereksiz güncelliyecek abi bi tarasakmı içim rahat etsin kafan diycek zaman kaybıı moruk
    Saglıcakla kalın..

  5. ayrıca şöyle de bir şey var, avast ve norton haricinde diğer antivirüslerin içine girilerek yüzlerce yıllık ücretsiz hallere getirmişler. kişiler bu antivirüslerin içine girip bu hale getirebiliyorlarsa virüsler kim bilir ne hallere getirirler.

  6. 2003’e kadar piyasadaki tüm antivirüsleri denedim, en son avast’ı denedim ve bir daha da kopamadım. yıllardır ücretsiz versiyonlarını kullandım. bu seneki performansıyla ücretli full versiyonunu alacağım. kürkçü dükkanı misali dönüp dolaşıp avasta sığınıyorum.

  7. Merhaba, NOD32 kullanıyordum. Kısa bir süre önce bilgisayarıma ne şekilde bir virüs girdi hala çözebilmiş değilim. internetimi sadece doğrudan bir web sitesine yönlendiriyordu. Chrome veya ie değil. Komple bir virüs. DNS önbellek vs. ne kadar sildiysem olmadı. Farklı bir antivirüs ile tarattığımda virüs ortaya çıktı. NOD32ye güvenmiyorum. TOP 2 de 1 bitdefender 2 kaspersky diyorum.

CEVAP VER

Lütfen mesajınızı giriniz.
Lütfen isminizi giriniz

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.