Download Free Designs http://bigtheme.net/ Free Websites Templates
Başlangıç / Eğitim / Ders Notları / Scratch Eğitimi – Konu Anlatımları Ders 3 (Hareket Kod Blokları)

Scratch Eğitimi – Konu Anlatımları Ders 3 (Hareket Kod Blokları)

Scratch programında kod bloklarını teker teker ele alacağız.

Hareket ile ilgili bloklardan başlıyoruz. İşte hareket ile ilgili bloklar ve görevleri:

Hareket Kod Blokları
Hareket Kod Blokları
  1. 10 adım gidin: 10 sayısı değiştirilebilir. Buraya girilen sayı kadar koordinat ekseninde ilerle anlamına gelir.
  2. 15 derece dönün (sağa):  15 sayısı değiştirilebilir. Saat yönünde karakteri girilen sayı kadar derece döndürür.
  3. 15 derece dönün (sola):  15 sayısı değiştirilebilir. Saat yönünün tersinde karakteri girilen sayı kadar derece döndürür.
  4. 90 yönüne dönün: 90, -90,0 ve 180 değerleri seçilebilir veya farklı bir sayı girilebilir. Karakteri sağa sola yukarı ya da aşağı yönde tam dönmesi sağlanır. İstenilen açıda durması sağlanır karakterin böylece.
  5. … Doğru dönün: Karakterimizin fareye doğru ya da seçilen başka bir karaktere doğru dönmesini sağlar.
  6. x y konumuna gidin: Karakterin sahnede istenilen koordinata gitmesini sağlar x ve y den önce girilen sayılara göre koordinat belirlenir.
  7. ….’ e gidin: Karakterimizin fareye doğru ya da seçilen başka bir karakterin olduğu koordinata gitmesini sağlar.
  8. 1 saniyede x y konumuna gidin: 1 sayısı değiştirilebilir. Karakterin x ve y bölümlerine girilen koordinata, buraya girilen saniyede süzülerek gitmesini sağlar.
  9. x i 10 değiştirin: Buraya girilen 10 sayısı değiştirilerek karakterin sağa ya da sola doğru ne kadarlık adımlarla gideceği belirlenir. Negatif (-) bir sayı girilirse sola, pozitif (+) bir sayı girilirse sağa git anlamına gelir.
  10. x i 0 yapın: 0 sayısı değiştirilebilir. Karakterimizin x ekseninde hangi konuma gitmesi gerektiğini belirler.
  11. y yi 10 değiştirin: Buraya girilen 10 sayısı değiştirilerek karakterin yukarı ya da aşağı doğru ne kadarlık adımlarla gideceği belirlenir. Negatif (-) bir sayı girilirse aşağı, pozitif (+) bir sayı girilirse yukarı git anlamına gelir.
  12. y yi 0 yapın: 0 sayısı değiştirilebilir. Karakterimizin y ekseninde hangi konuma gitmesi gerektiğini belirler.
  13. Kenarda ise zıplatın: Ekranın en sonuna geldiyse karakteri tersine döndürerek yoluna devam et.
  14. x konumu: Karakterin x ekseninde hangi koordinatta olduğunu sahnede göster.
  15. y konumu: Karakterin y ekseninde hangi koordinatta olduğunu sahnede göster.
  16. Yön: Karakterin hangi açıda durduğunu sahneden göster.

Hakkında Volkan ŞABAHAT

İlginizi Çekebilir

EBA Kurs Başvurusu Nasıl Yapılır?

Milli Eğitim Bakanlığı bu sene okullardaki destekleyici kurs başvurularını eba (eğitim bilişim ağı) üzerinden alıyor. ...

2 Yorumlar

  1. hocam sizi çok seviyorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.