Scratch Eğitimi – Konu Anlatımları Ders 3 (Hareket Kod Blokları)

2
11.031 görüntülenme

Scratch programında kod bloklarını teker teker ele alacağız.

Hareket ile ilgili bloklardan başlıyoruz. İşte hareket ile ilgili bloklar ve görevleri:

Hareket Kod Blokları
Hareket Kod Blokları
  1. 10 adım gidin: 10 sayısı değiştirilebilir. Buraya girilen sayı kadar koordinat ekseninde ilerle anlamına gelir.
  2. 15 derece dönün (sağa):  15 sayısı değiştirilebilir. Saat yönünde karakteri girilen sayı kadar derece döndürür.
  3. 15 derece dönün (sola):  15 sayısı değiştirilebilir. Saat yönünün tersinde karakteri girilen sayı kadar derece döndürür.
  4. 90 yönüne dönün: 90, -90,0 ve 180 değerleri seçilebilir veya farklı bir sayı girilebilir. Karakteri sağa sola yukarı ya da aşağı yönde tam dönmesi sağlanır. İstenilen açıda durması sağlanır karakterin böylece.
  5. … Doğru dönün: Karakterimizin fareye doğru ya da seçilen başka bir karaktere doğru dönmesini sağlar.
  6. x y konumuna gidin: Karakterin sahnede istenilen koordinata gitmesini sağlar x ve y den önce girilen sayılara göre koordinat belirlenir.
  7. ….’ e gidin: Karakterimizin fareye doğru ya da seçilen başka bir karakterin olduğu koordinata gitmesini sağlar.
  8. 1 saniyede x y konumuna gidin: 1 sayısı değiştirilebilir. Karakterin x ve y bölümlerine girilen koordinata, buraya girilen saniyede süzülerek gitmesini sağlar.
  9. x i 10 değiştirin: Buraya girilen 10 sayısı değiştirilerek karakterin sağa ya da sola doğru ne kadarlık adımlarla gideceği belirlenir. Negatif (-) bir sayı girilirse sola, pozitif (+) bir sayı girilirse sağa git anlamına gelir.
  10. x i 0 yapın: 0 sayısı değiştirilebilir. Karakterimizin x ekseninde hangi konuma gitmesi gerektiğini belirler.
  11. y yi 10 değiştirin: Buraya girilen 10 sayısı değiştirilerek karakterin yukarı ya da aşağı doğru ne kadarlık adımlarla gideceği belirlenir. Negatif (-) bir sayı girilirse aşağı, pozitif (+) bir sayı girilirse yukarı git anlamına gelir.
  12. y yi 0 yapın: 0 sayısı değiştirilebilir. Karakterimizin y ekseninde hangi konuma gitmesi gerektiğini belirler.
  13. Kenarda ise zıplatın: Ekranın en sonuna geldiyse karakteri tersine döndürerek yoluna devam et.
  14. x konumu: Karakterin x ekseninde hangi koordinatta olduğunu sahnede göster.
  15. y konumu: Karakterin y ekseninde hangi koordinatta olduğunu sahnede göster.
  16. Yön: Karakterin hangi açıda durduğunu sahneden göster.

2 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen mesajınızı giriniz.
Lütfen isminizi giriniz

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.